kelderdub.reismee.nl

De heenreis

De heenreis ging iets minder vlot dat gedacht. Ja, we waren tijd op Schiphol en de security ging ook voorspoedig. Maar daarna begon de ellende. Door een defect werkte de airco in het vliegtuig niet optimaal dus bloedheet in de cabine. In de lucht zou het beter gaan maar we gingen niet de lucht in. Er ontbraken 7 passagiers waarvan bagage aan bood was. Toen deze bagage was gevonden en verwijderd werd er iemand niet goed die van boord moest, dus weer dat hele bagageruim open op zoek naar deze koffers. We hebben ruim een uur gewacht op vertrek en ondertussen was de temperatuur opgelopen tot boven de 35 graden. Geen toestemming om te vertrekken dus iedereen vliegtuig uit en na 5 kwartier weer vliegtuig in. Hoera, we gingen!

Helaas door al dit gedoe de doorvlucht op Londen gemist. In Londen heeft British Airways een hotel voor ons geboekt en ons op een vlucht voor de andere dag gezet met Virging Atlantic. Inmiddels was het al 16:00 uur, waren we helemaal gaar dus hebben we de stad gelaten voor wat het was en hebben we in het hotel gehangen.

Dinsdagochtend vroeg weer naar de luchthaven en eindelijk het vliegtuig in naar Orlando. Ondanks alle vertraging is er wel goed voor ons gezorgd. We hebben meer dan genoeg vouchers voor eten en drinken gehad en ook in het hotel kregen we een diner en ontbijt.

Na aankomst op de luchthaven van Orlando bleek dat er een onweersbui boven de stad hing dus de koffers konden niet worden uitgeladen. Daardoor hebben we nog ruim een uur aan de bagageband zitten wachten tot de koffers kwamen.

De auto was snel opgehaald, beetje proppen met alle bagage maar daarna toch eindelijk onderweg naar ons huis. De jongens hebben zich bij aankomst direct uitgekleed om een verfrissende duik in het zwembad te nemen. Snelle boodschap bij Publix, klein diner en daarna lekker naar bed. De vakantie is begonnen!